søndag 23. mars 2014

Jeg har testet ut......

........en ny kakeoppskrift. Resultatet ble smakfullt og jeg vil dele oppskriften med dere som er innom bloggen min. Kaken var, som oppskriften lovet, enkel å lage :)

Oppskriften fant jeg i bloggen "På kjøkkenbenken". For å lage vaniljekake med sukker og kanel trenger du:
1 liter vaniljesaus
200 g smør
5 dl sukker
12 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
6 ts bakepulver
perlesukker
kanel

Smelt smør og pisk det sammen med sukkeret til det skummer lett. Tilsett vaniljesaus og alt det tørre. Blandes på høy hastighet i kjøkkenmaskinen. Kle en langpanne med bakepapir og fordel røren utover. Dryss over perlesukker og kanel. Kaken stekes midt i ovnen ved 170 grader i ca 40 minutt.

På bildet under står min kake til kjøling. Kaken skal serveres under det lokale Husflidslaget sitt medlemsmøte førstkommende tirsdag. Nå ligger den i fryseren og venter på å bli spist :)


1 kommentar: